چرا USPS دیگر قابل اعتماد نیست؟

سلام دوستان عزیز،

امروز می‌خوام با شما درباره تجربیاتم با اداره پست محلمان در یکی از شهرهای کارولینای شمالی صحبت کنم. در چند هفته اخیر با مشکلاتی روبه‌رو شدم که فکر کردم بد نیست اونا رو با شما به اشتراک بگذارم. شاید به درد کسب‌وکارتون بخوره.

اخیراً متوجه شدم بسته‌هایی که ارسال می‌کنم بعد از این که تحویل پست داده میشن، تا چندین روز اسکن نمی‌شن. گاهی بسته‌ها در سیستم پستی در حركت‌اند و گاهی هم حداقل یک یا دو روز بدون اطلاع در اداره پست محلی می‌مونن. به نظرتون عجیب نیست؟

با این اوصاف، هفته گذشته به مسئول اداره پست محلمون مراجعه کردم و ازشون درباره سیاست اسکن کردن بسته‌ها پرس‌وجو کردم. ایشون گفتن که بسته‌ها زمانی اسکن میشن که شما اون‌ها رو به باجه پست ببرید. این حرف خیلی به نظرم عجیب بود چون انتظار داشتم با پیشرفت تکنولوژی، این پروسه اتوماتیک باشه.

وقتی پرسیدم حتی اگر از مغازه‌های ارسال کالا بسته‌رو ارسال کنیم، گفتن که باز هم اسکن نمیشن، چون مأمورین حمل بسته‌ها دستگاه اسکنر ندارن. تصور کنید برای افرادی که کسب‌وکار آنلاین دارن و روزانه تعداد زیادی مرسوله دارن، این چقدر می‌تونه دردسرساز باشه.

همچنین خبر جدیدی هم داد که واقعاً تعجب‌برانگیز بود؛ اینکه ارسال بسته‌های Priority Mail از ۱-۳ روز به ۲-۴ روز تغییر می‌کنه. این برای من که همیشه به ارسال سریع نیاز دارم، چندان خوشایند نیست.

یادم میاد چند سال پیش خدمات پستی نسبتاً خوب بود و من ماهی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار صرف خرید پست می‌کردم. اما الان با افزایش بی‌رویه تعرفه‌ها هیچ رقابتی با سایر شرکت‌های پستی مثل UPS و FedEx ندارن. جعبه‌های با نرخ ثابت که قبلاً مقرون به‌صرفه بودن، حالا هزینه‌هاشون تا ۵۰-۷۰ درصد افزایش پیدا کرده و اداره پست هم ظاهراً اهمیتی به اون نمی‌ده که بتونن آن‌ها رو به‌موقع تحویل بدن یا ردیابی کنن.

با همه این اوصاف، تصمیم گرفتم که از این به بعد کمتر از USPS برای ارسال استفاده کنم. اگه اونا به کسب‌وکار من اهمیت نمی‌دن، من هم به خدماتشون اهمیتی نمی‌دم.

راهکارها و ابزارها

در این بین، شاید بهترین راهکار استفاده از ابزارها و اپلیکیشن‌های مدیریتی باشه. مثلاً با استفاده از اپلیکیشن «فاکتورلند» می‌شه فرایندهایی مثل صدور فاکتور، ارسال پیامک به مشتری و ساخت برچسب‌های پستی رو به راحتی انجام داد و به نوعی مشکلات بسته‌بندی و ارسال کالاها رو مدیریت کرد. به خصوص برای آنلاین‌شاپ‌ها، اینجور امکانات خیلی می‌تونه کمک‌کننده باشه.

دوستان عزیز امیدوارم تجربه من برای شما هم مفید باشه و بتونید در کسب‌وکارتون ازش بهره ببرید. اگه شما هم تجربه مشابهی داشتید یا راهکاری توی ذهنتون هست، خوشحال می‌شم نظراتتون رو بشنوم. روز خوبی داشته باشید!

مقالات مرتبط

تحول صنعت لجستیک با فناوری هوش مصنوعی
چگونه با اشتراک گذاری تحویل فوری داشته باشیم؟
تبلیغات پربازده ی اینستاگرامی با پابلیش وان + لینک
چگونه زنجیره تأمین را متحول کنیم؟
تغییرات جدید در هاب فروشندگان eBay
چرا استارتاپ‌ها در معرض شکست‌اند؟
ورودی ناگهانی Fluid Truck به ورشکستگی

مرتبط پست

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *