تغییرات جدید آمازون در سیاست بازگشت کالا
تغییرات جدید آمازون در سیاست بازگشت کالا
آمازون اخیراً تغییراتی در سیاست بازگشت کالا برای فروشندگانی که آدرس بازگشت در آمریکا ندارند، اعلام کرده است. این تغییرات تأثیر زیادی بر فروشندگان بینالمللی دارد که محصولاتشان را به خریداران آمریکایی میفروشند ولی آدرس بازگشت در این کشور ندارند. از تاریخ 16 سپتامبر 2024، این دسته از فروشندگان باید یا بازپرداخت بدون بازگشت کالا انجام دهند یا برچسب پستی پیش پرداخت شده برای برگشت بینالمللی ارائه کنند و این کار را ظرف دو روز از درخواست بازگشت انجام دهند.
تأثیرات تغییرات بر فروشندگان
آمازون اعلام کرده است که “در حال حاضر، سیاست بازگشت ما میگوید که ممکن است پول را به مشتری بازپرداخت کنیم و مبلغ آن را از حساب فروشنده کسر کنیم، اگر فروشنده ظرف پنج روز هیچ راهحل بازگشت ارائه ندهد.” اما حالا این بازه زمانی از پنج روز به دو روز کاهش یافته است تا تجربه مشتری بهتر شود.
پیشنهادات فروشندگان
یک فروشنده به آمازون پیشنهاد داده که راهی برای تهیه برچسبهای ارزانتر برگشت بیاورد و معتقد است که آمازون میتواند با ارائهدهندگان خدمات پستی مذاکره کند تا نرخهای ارزانتری برای فروشندگان فراهم کند.
نظرات فروشندگان
نظرات فروشندگان تنها به تأثیرات این تغییر برای فروشندگان بینالمللی محدود نشد. به عنوان مثال، یک فروشنده آمریکایی از آمازون خواسته که به آنها اجازه دهد اسناد گمرکی را همراه با برچسبهای پستی پیش پرداخت ارسال کنند.
برخی از فروشندگان باور دارند که سیاستهای eBay برای فروش بینالمللی بهتر از آمازون است. یکی از فروشندگان گفته که “خیلی خوشحالم که هرگز بهصورت بینالمللی در اینجا نمیفروشم. سیاستهای فروش بینالمللی در اینجا دیوانهکننده به نظر میرسد. eBay برای من از نظر فروش بینالمللی بسیار بهتر است.”
فروشندهای دیگر هم موافق بوده و گفته “فروش بینالمللی در eBay بهتر است” و افزود که “اما این پلتفرم از سالها قبل کالاهای چینی ارزانقیمت را به خود جذب کرد و حالا آمازون هم شروع به شبیه شدن کرده است. eBay معاملات، شامل حمل و نقل، را به مراتب بهتر مدیریت میکند.”
یکی از فروشندگان اشاره کرده که “حتی بازگشتها در eBay بهتر است. حداقل شما فرصتی دارید که با خریدار مشکل را حل کنید قبل از اینکه کالا را پس بگیرد. مثلاً شما به کسی یک جعبه قفل فرستادهاید. مشتری آمازون میگوید “کلیدها نیستند” و فقط برچسبی میگیرد و کالا را پس میفرستد. اما در eBay میتوانید به خریدار پیام بدهید که کلیدها به طرف چپ داخل جعبه چسبیدهاند. هم خریدار و هم فروشنده راضی هستند، اما با آمازون، هر دو به نتیجه دلخواه نمیرسند و زمان و تلاششان هدر میرود.”
فروشندهای دیگر اظهار کرده که اگر آمازون راه حل ارزانتری برای حمل و نقل بینالمللی ارائه ندهد، این تغییرات باعث کاهش پیشنهادات بینالمللی خواهند شد. وی افزود: “من با اکثر اقداماتی که آمازون انجام میدهد همراه هستم چون وقتی در این بازی شرکت میکنید، به نفع شما تمام میشود، اما یک بازگشت میتواند هر فروش بینالمللی خوبی را که با سیستم FBM (تکمیل توسط فروشنده) دارم از بین ببرد.”
راهحلهای پیشنهادی برای مدیریت آنلاین شاپ
در اینجا به این نکته اشاره میشود که اگر شما نیز به دنبال راهی برای مدیریت راحتتر آنلاین شاپ و کسب و کار خود هستید، اپلیکیشن فاکتورلند گزینهای مناسب برای صدور فاکتور، ارسال پیامک به مشتریان و ساخت برچسبهای پستی برای فروشگاه اینترنتی شماست. این ویژگیها میتوانند بسیاری از مشکلاتی که فروشندگان آنلاین با آن روبرو هستند را کاهش دهند و تجربه فروش آنلاین را بهبود بخشند.
مطالب مرتبط
دانلود برچسب طرح فرستنده و گیرنده + عکس
آیا گوگل به Etsy اولویت میدهد؟
چگونه کسبوکارهای کوچک میتوانند زنجیره تأمین بهبود یابند؟
چگونه در IPO موفقیت Instacart را ببینیم؟
بسته بندی موارد غذایی برای ارسال پستی + عکس
افزونه چاپ برچسب پستی + دانلود